Zakończenie roku szkolnego

1a i 1b w Krakowie

2013-03-07

Dnia 6.03.2012 roku klasy 1a i 1b pod opieką pań: Joanny Jurkowskiej i Magdaleny Gąsienicy Kuchty wyjechały na wycieczkę do Krakowa. W ramach programu zwiedzili wystawę "Śladem europejskiej tożsamości Krakowa w podziemiach krakowskiego rynku", Kościół Mariacki, Rynek Główny.

Wieczorem w teatrze Bagatela zobaczyli spektakl "Szalone nożyczki"

O swoich wrażeniach z wycieczki,  szczególnie spektaklu, który wymagał współuczestnictwa widowni napisali uczniowie klasy 1a

Przeczytajcie

Podczas podróży do Krakowa cały bus miał wesoły humor. Gdy dotarliśmy do Krakowa od razu poszliśmy na rynek. Dostaliśmy 30 minut przerwy od naszych opiekunów, aby zwiedzić Sukiennice i obraz Wita Stwosza. Po przerwie poszliśmy do podziemi rynku Krakowskiego. Na samym początku przeszliśmy przez „wrota czasu” i zwiedziliśmy całe ruiny, dowiedzieliśmy się o karach, które groziły przestępcom i zobaczyliśmy cmentarz w którym były kości zmarłych ludzi. Po wyjściu z podziemi poszliśmy do „Galerii Krakowskiej”,  gdzie dostaliśmy 1 godzinę, aby zjeść coś w wybranej przez nas restauracji i pochodzić po sklepach. Na sam koniec poszliśmy do teatru na spektakl pt. „Szalone nożyczki”. Sztuka okazała się bardzo zabawna i ciekawa. Wracaliśmy z Krakowa około godziny 18. W autobusie znowu panowała miła atmosfera, wszyscy rozmawiali o mile spędzonym dniu. W imieniu całej klasy 1a dziękujemy za udaną wycieczkę naszym opiekunom.

Bartek Lesisz   1a

Po przyjeździe do Krakowa poszliśmy na rynek . Mieliśmy czas wolny, więc kilka osób poszło do kościoła Mariackiego , kilka do Sukiennic , a kilka została przy fontannie . W Sukiennicach było wiele herbów różnych średniowiecznych rodów . Kościół Mariacki był większy i piękniejszy niż sobie wyobrażałem . Widziałem także pomnik upamiętniający bitwę pod Grunwaldem . Po wolnym czasie poszliśmy do podziemi Krakowa . Było tam wiele rzeczy o których nie miałem pojęcia, że jeszcze przetrwały do naszych czasów . Były tam fragmenty średniowiecznych dróg i różne małe przedmioty, a nawet szkielety ludzi mieszkających w tym okresie . Po zwiedzeniu podziemi poszliśmy do galerii handlowej na obiad, niektórzy zdążyli coś kupić np. gry. Po wyjściu z galerii poszliśmy do teatru ,,Bagatela ’’, gdzie obejrzeliśmy wybitny spektakl pt. ,, Szalone Nożyczki ’’ . Na początku nie zapowiadał się ciekawie, ale po kilku minutach cała sala uczestniczyła w  śledztwie . Na koniec chwilę czekaliśmy na busa i pojechaliśmy do Zakopanego.