Zakończenie roku szkolnego

W góry, w góry miły bracie czyli 3a zdobywa szczyty

2015-09-24

Dnia 22 września 2015r. klasa 3A wraz ze swoją wychowawczynią panią Renatą Nidecką oraz panią Dominiką Snakowską wyruszyła na długo oczekiwaną wycieczkę w góry. Po Tatrach oprowadzał uczniów pan Tomasz Zieliński Wyruszyliśmy z Brzezin, a następnie szliśmy przez Dolinę Suchej Wody, by w końcu dotrzeć do schroniska Murowaniec, które znajduje się na Hali Gąsienicowej.

Tam udało nam się nieco odpocząć, zjedliśmy śniadanie i z nowymi siłami udaliśmy się w dalszą drogę. W końcu dotarliśmy do celu. Widok Czarnego Stawu Gąsienicowego zachwycił każdego, wynagrodził cały wysiłek. Po krótkich chwilach spędzonych na podziwianiu widoków przyszedł czas na rozrywkę, o którą zadbała pani Dominika Snakowska. Właśnie tam odbyła się jedyna w swoim rodzaju lekcja języka polskiego – niezwykła analiza i interpretacja utworu Kazimierza Przerwy Tetmajera pt. „Melodia mgieł nocnych.[ Nad Czarnym Stawem Gąsienicowym]. Na takiej lekcji z pewnością nie można się nudzić. Nie tylko my bawiliśmy się świetnie, turyści również przyglądali się nam z uwagą i uśmiechem. Podczas wędrówki dowiedzieliśmy się mnóstwo interesujących rzeczy na temat Tatr i nie tylko, mogliśmy podziwiać piękno gór, wspominaliśmy ludzi wybitnych tj. Mieczysław Karłowicz i tych, którzy ratując ludzkie życie sami ginęli. Po świetnej zabawie niestety przyszła pora na drogę powrotną. Trasa prowadziła przez przełęcz między Kopami i Boczań aż do Kuźnic. Po drodze zatrzymywaliśmy się, aby posłuchać kolejnych zadziwiających historii pana przewodnika. Niezmiernie zadowoleni i niesamowicie zmęczeni dotarliśmy do szkoły. To była wspaniała przygoda! Uśmiech